Overgang til skole

I løbet af det sidste halve år inden skolestart er der flere besøg i SFO og enkelte besøg i 0. klasse. Ligeledes kommer personale fra SFO og 0. klasse også på besøg i børnehuset.Vejskilt

Til forældresamtaler inden skolestart deltager personale fra SFO, og ligeledes deltager personale fra børnehuset i den første forældresamtale i 0. klasse. Dette gør vi for at lette overgangen, så SFO får lidt kendskab til barnet, og hvis der er særlige forhold, der skal tages hensyn til.

Der er en infoaften for forældre på skolen i november, og indskrivning foregår på en gammeldags måde på skolen i januar, hvor børn og forældre ser skolen sammen. I april har vi en fælles dag i spejderhytten Æ Fawlkjær for 0. klasse og førskolebørnene. Her deltager også personalet fra SFO.

I børnehuset laver vi en skattekiste, hvor vi lægger ting i, som børnene har været meget glade for (f.eks. bøger, spil, tegninger osv.). Skattekisten kommer med i SFO og 0. klasse, som de også lægger ting i, så de kommende skolebørn ser, hvad man laver i skolen.

1. maj følges børn/forældre/personale i samlet trop hen til skolen, hvor de bliver modtaget af elever og lærere som står med flag.

spejderhytten

Skattekiste